Poprzedni Następny

EXATEL operatorem sieci w Puławach

Puławy to miasto bardzo szybko modernizujące swoją infrastrukturę. Przykłady innych miast, które postawiły na nowoczesność i wiele na tym zyskały, nie pozostawia wątpliwości, że jest to strategia skuteczna. Władze miasta przeprowadziły zatem projekt bardzo ambitny i zbudowały własną miejską sieć światłowodową.

Szerokopasmowa sieć w Puławach jest jedną z najdroższych miejskich inwestycji ostatnich lat. 41 km sieci światłowodowej kosztowało 15 mln zł, z czego 77% zostało sfinansowane ze środków z Unii Europejskiej. Światłowód jest dostępny w całym mieście, dociera też do Końskowoli oraz Zakładów Azotowych “Puławy”.

 

Operator potrzebny

Finansowanie inwestycji ze środków UE niesie jednak za sobą kilka następstw formalno-prawnych. Między innymi to, że inwestor nie może wykorzystywać sieci do własnej komercyjnej działalności. Tu właśnie zaczyna się rola EXATEL.

EXATEL nawiązał z MPWiK współpracę, której efektem jest dostarczanie usług telekomunikacyjnych bazujących na sieci operatora infrastruktury Puławskiej Sieci Światłowodowej.

Naszymi klientami są ważne dla mieszkańców instytucje, między innymi placówki medyczne i edukacyjne. Ich sprawne funkcjonowanie to coś więcej niż po prostu biznes. Zależy od tego jakość życia i bezpieczeństwo puławian.Dlatego od razu wiedzieliśmy, że potrzebujemy sprawdzonego, doświadczonego w telekomunikacji partnera. EXATEL okazał się idealnym wyborem. Doceniamy zarówno kompetencje, jak i styl w jakim współpracujemy – otwarty, transparentny i profesjonalny.

Roman Mazurek, prezes zarządu Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „Wodociągi Puławskie”.

Jako doświadczony operator, EXATEL rozpoczął świadczenie usług, w tym telefonii IP i F2M  (fax to mail) dla ponad 46 podmiotów działających na terenie miasta. Są wśród nich szkoły, szpitale, instytucje finansowe, podmioty biznesowe, instytuty naukowe, a nawet klub sportowy.

Uruchomienie usług wymagało wybudowania węzła łączącego Puławską Sieć Światłowodową z zasobami internetu oraz uruchomienia mechanizmu rozgłaszania numeracji. MPWiK ma bowiem status operatora telekomunikacyjnego.

To jest dla nas niezwykle ważny projekt. Pierwszy raz EXATEL realizuje tego typu usługę. Wszystko przebiegło zgodnie z harmonogramem i budżetem i dziś wspólnie z MPWiK możemy cieszyć się z sukcesu. Mamy zatem nowe kompetencje i doświadczenie potrzebne do realizacji podobnych projektów dla innych klientów – od biznesu po instytucje samorządowe.

Wioletta Woźniak-Kubuj, kierownik ds. klientów kluczowych, EXATEL 

Zaufanie i odwaga

EXATEL i MPWiK współpracują od 2013 roku. Instytucje łączą udane projekty, tysiące zadowolonych użytkowników i wspólna wizja przyszłości. Przykład wdrożenia usług PSŚ pokazuje, że wszystkie, nawet te najtrudniejsze projekty, są o wiele łatwiejsze do realizacji, jeśli strony umowy ufają sobie i po prostu chcą coś osiągnąć dla swoich klientów.

Podobne