Poprzedni Następny

Paryż w zasięgu sieci EXATEL – nowy POP w ofercie operatora

EXATEL otworzył siódmy punkt udostępniania swoich usług poza granicami Polski. POP (ang. point of presence) w Paryżu powiększy przepustowość sieci operatora. To kolejne działanie umacniające pozycję EXATEL jako cyfrowego pomostu, łączącego zachód i wschód Europy.

EXATEL od 2016 roku intensywnie rozbudowuje swoją obecność na rynkach zagranicznych. Do dwóch istniejących europejskich punktów udostępniania usług we Frankfurcie i Amsterdamie dołączyły kolejne: w Londynie, Kijowie, Moskwie i Pradze. Najnowszy punkt został otwarty w Paryżu.

Rynki międzynarodowe od wielu lat są ważnym elementem naszej strategii rozwoju. Przykładem jest obszar hurtu głosu. EXATEL działa na nim właściwie na wszystkich kontynentach, terminując rocznie 3 miliardy minut. Natomiast w transmisji danych, która jest uzależniona od fizycznej infrastruktury, kluczowy jest dla nas rynek europejski. Już dawno temu zrozumieliśmy szansę, płynącą ze strategicznego położenia Polski na mapie Europy. To ogromny potencjał, który wykorzystujemy do dalszego rozwoju firmy. Połączenie wysokiej niezawodności sieci i jakości naszych usług sprawia, że jesteśmy kluczowym partnerem w tej części Europy zarówno dla największych globalnych operatorów, jak i międzynarodowych korporacji – mówi Rafał Magryś, wiceprezes EXATEL odpowiedzialny m.in. za infrastrukturę.

Potwierdza to Maciej Małecki, wiceminister Aktywów Państwowych:

W czasie, gdy szczególnego znaczenia nabiera budowanie pozycji spółek na rynku europejskim trzeba i należy zaznaczać swoją obecność w każdym segmencie rynku. Innowacyjne rozwiązania i konsekwentne działanie w tranzycie ruchu IP potwierdza tę zasadę i otwiera tym samym kolejne możliwości nowoczesnego funkcjonowania w sektorze operatorskim –  dodaje Małecki.

Regionalna dominacja w ruchu IP

Kierunek ekspansji EXATEL to efekt przyjętej w 2016 roku wieloletniej strategii rozwoju firmy. Jednym z głównych jej założeń jest zwiększenie udziałów w sektorze operatorskim (w kraju, jak i za granicą), komercyjnym oraz publicznym. Szczególnie dwa pierwsze potrzebują dużych pojemności, odpowiedniego zasięgu sieci światłowodowej i jej niezawodności. Wszystko po to, by swobodnie przesyłać dane pomiędzy dowolnymi punktami w Europie.

Uruchomienie międzynarodowego punktu styku w Paryżu (France-IX) wynika z potrzeby ekspansji międzynarodowej oraz walki o regionalną dominację w tranzycie ruchu IP. Rozbudowa naszej sieci o punkt w stolicy Francji wynika bezpośrednio z potrzeb naszych klientów. Znacząca część naszego ruchu sieciowego jest kierowana do/z tego kierunku. Uruchomiony punkt pozwoli nam też na zwiększenie globalnej przepustowości całej sieci IP zarządzanej przez EXATEL – mówi Michał Szczęsny, Dyrektor Biura Architektury i Planowania Sieci EXATEL.

Punkty wymiany ruchu internetowego (IXP), do których obecnie przyłączony jest polski operator to: Frankfurt (DE-CIX), Amsterdam (AMS-IX), Londyn (LINX), Moskwa (MSK-IX), Kijów (DTEL-IX), Praga (NIX.CZ) oraz Paryż (France-IX). Rozwój na rynkach zagranicznych spowodował, że wolumen obsługiwanego przez EXATEL ruchu IP wzrósł od 2016 roku o 319%. Firma nie wyklucza rozszerzenia tej listy w najbliższym czasie.

Mapa 1 – działalność EXATEL na świecie

Lokalny operator pierwszego wyboru

Dzięki stale modernizowanej sieci, EXATEL oferuje obecnie najszybszą trasę pomiędzy Frankfurtem i Moskwą. Rosnąca z roku na rok liczba POP-ów sprawia, że z usług narodowego operatora coraz częściej korzystają międzynarodowe banki, giełdy, korporacje czy przedsiębiorstwa, których placówki rozsiane są po całej Europie.

Druga co do wielkości sieć światłowodowa w Polsce i 7 punktów udostępniania usług poza krajem to mocne argumenty do walki o zagraniczne kontrakty. Wśród naszych klientów są prawie wszyscy operatorzy klasy TIER 1. Jeśli dodamy do tego międzynarodowe usługi dla firm takich jak mBank, Oriflame, Comarch, PKO BP, Nordea, Synthos, Telewizja Polska czy instytucji jak Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych czy Ministerstwo Obrony Narodowej widać, że to właściwy kierunek rozwoju naszej firmy – dodaje Magryś.

Dziś EXATEL posiada 398 punktów styku z operatorami krajowymi i zagranicznymi. Miesięcznie terminuje ponad 260 milionów minut na rzecz klientów z całego świata. W Polsce firma świadczy usługi telekomunikacyjne nie tylko dla biznesu, innych operatorów czy sektora publicznego. Dostarcza także łączność dla sieci OST112 (niezbędnej dla działania ratownictwa medycznego w Polsce, Policji i Straży Pożarnej), infrastruktury wykorzystywanej przez polski rząd i ministerstwa, kluczowych systemów energetycznych oraz innej infrastruktury krytycznej. Tworzy też autorskie rozwiązania, jak choćby polski anty-DDoS TAMA czy SDNbox. Od 2019 roku świadczy także usługi łączności satelitarnej.

Podobne