Polityka prywatności

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest EXATEL S.A. z siedzibą w Warszawie (04-164) przy ul. Perkuna 47 (dalej: „Administrator”, „EXATEL” lub „My”).

Można skontaktować się z Nami pisemnie na wyżej wskazany adres siedziby lub elektronicznie na adres e-mail: kontakt@exatel.pl. We wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych można kontaktować się z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych. Taki kontakt może się odbyć drogą elektroniczną na adres e-mail: odo@exatel.pl lub pisemnie na adres EXATEL S.A., IOD, ul. Perkuna 47, 04-164 Warszawa.

Niniejszy dokument obowiązuje od 30.08.2024 r. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności.

 

INFORMACJE OGÓLNE

Szanujemy prawo do prywatności i dbamy o bezpieczeństwo danych, w tym danych osobowych. Strona internetowa oraz komunikacja jest szyfrowana. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami prawa i Polityką Prywatności.

 

W JAKICH CELACH ZBIERAMY DANE OSOBOWE I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ?

Przetwarzanie danych w korespondencji mailowej lub tradycyjnej

W przypadku kontaktu z Nami za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej korespondencji, dane osobowe zawarte w tej korespondencji przetwarzamy wyłącznie w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.

Podstawą prawną przetwarzania jest Nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do EXATEL w związku z prowadzoną przez Nas działalnością gospodarczą.

Przetwarzamy jedynie dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy korespondencja. Całość korespondencji jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej danych osobowych (oraz innych informacji) i ujawniana jedynie osobom upoważnionym.

Przetwarzanie danych podczas kontaktu telefonicznego

W przypadku kontaktowania się z Nami drogą telefoniczną, w sprawach niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami, możemy żądać podania danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której dotyczy kontakt. Podstawą prawną jest w takim wypadku Nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na konieczności rozwiązania zgłoszonej sprawy związanej z prowadzoną przez nas działalnością gospodarczą.

Rozmowy telefoniczne mogą być także nagrywane – w takim wypadku na początku rozmowy przekazywana jest stosowna informacja. Rozmowy są rejestrowane w celu monitorowania jakości świadczonej usługi oraz weryfikacji pracy personelu Administratora, a także w celach statystycznych, również na podstawie Naszego uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest poprawa jakości naszych usług.

Dane osobowe przetwarzane w powyższych celach będą przechowywane przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń tj. do czasu przedawnienia roszczeń, który wynosi odpowiednio: 3 lata lub 6 lat (zgodnie z art 118 Kodeksu cywilnego).

Przetwarzanie danych w celach marketingowych

Możemy przetwarzać dane osobowe w celach:

  • wysyłania informacji marketingowych, na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz art. 172 ustawy Prawo Telekomunikacyjne i art. 10 ustawy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
  • profilowania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest najlepsze dopasowanie przesyłanych informacji do Pani/Pana potrzeb.

Zakres danych osobowych przetwarzanych w celach marketingowych może obejmować: imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia (nazwa firmy, NIP, stanowisko), dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu.

Możemy przetwarzać dane osobowe uzyskane w sposób bezpośredni (uzyskać je od Pani/Pana) lub pośredni (uzyskać je od innego Administratora).

Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody, będą przetwarzane do czasu jej wycofania lub do podjęcia przez Nas decyzji o zakończeniu wysyłania komunikacji marketingowej. Okres przechowywania może zostać przedłużony, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z prawa do wycofania zgody, prosimy o skorzystanie z podanych powyżej danych kontaktowych do Nas bądź IOD.

Przetwarzanie danych osób wskazanych do wykonania umowy

Pani/Pana dane osobowe zostały udostępnione Nam przez Pani/Pana pracodawcę, w związku z wykonaniem umowy/porozumienia łączącej Pani/Pana pracodawcę z EXATEL.

Przetwarzany przez Nas zakres Pani/Pana danych osobowych, obejmuje imię i nazwisko, służbowe dane kontaktowe (adres do korespondencji tradycyjnej, elektronicznej, numer telefonu), a także inne dane identyfikacyjne wpisane we właściwych rejestrach lub wskazane w pełnomocnictwach lub innych dokumentach (w celu weryfikacji uprawnienia do zawarcia lub wykonania umowy).

Dane osobowe przetwarzamy w celu:

  • wykonania umowy/porozumienia wiążącej EXATEL z Pani/Pana pracodawcą – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora oraz Pani/Pana pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); prawnie uzasadniony interes polega na umożliwieniu administratorowi sprawnego bieżącego wykonywania umowy/porozumienia,
  • wypełniania przez EXATEL obowiązków dotyczących przechowywania dowodów księgowych – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z przepisów o rachunkowości i prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • ewentualnie w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą przez EXATEL umową/porozumieniem z Pani/Pana pracodawcą – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); uzasadnionym interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez Nas roszczeń oraz obrony przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy/porozumienia z Pani/Pana pracodawcą.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z zawartej przez EXATEL umowy/porozumienia z Pani/Pana pracodawcą lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa.

Przetwarzanie danych w trakcie procesów rekrutacyjnych

Aplikację kandydata do pracy możemy otrzymać bezpośrednio – w odpowiedzi na opublikowaną przez EXATEL ofertę pracy lub w sytuacji tzw. aplikacji spontanicznej lub pośrednio – wówczas aplikacja kandydata została nam przekazana przez agencje rekrutacyjne, z którymi współpracujemy lub osobę, która poleciła kandydata do pracy.

Pozyskane w trakcie procesu rekrutacyjnego dane osobowe, przetwarzamy w celu oceny kwalifikacji kandydata i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku, na które kandydat aplikuje oraz wybrania odpowiedniego kandydata do pracy w ramach bieżącego procesu rekrutacyjnego; a także przeprowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych, o ile została wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych w tym celu.

W zależności od docelowej formy zatrudnienia, dane możemy przetwarzać na podstawie:

  • przepisów prawa, w tym Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), które określają m.in. zakres danych, których może żądać pracodawca od osób ubiegających się o zatrudnienie;
  • podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), gdy podstawą współpracy jest umowa cywilnoprawna;
  • zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO, (a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a RODO)), w sytuacji dobrowolnego przekazania danych osobowych, które wykraczają poza zakres danych określonych w Kodeksie pracy lub są nadmiarowe wobec celu zawarcia umowy, lub na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych procesów rekrutacyjnych;
  • prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – w zakresie danych osobowych zebranych podczas rozmowy rekrutacyjnej oraz wyników ewentualnych testów kwalifikacyjnych. Prawnie uzasadniony interes Administratora polega na weryfikacji kwalifikacji i umiejętności kandydatów.

Dane zgromadzone w procesach rekrutacyjnych przetwarzamy przez okres 6 miesięcy od daty złożenia aplikacji. W przypadku  wyrażenia zgody na udział w przyszłych procesach rekrutacyjnych, dane będą przechowywane do momentu jej wycofania, jednak nie dłużej niż przez 24 miesiące.

Przetwarzanie danych podczas przeglądania strony internetowej „exatel.pl”

Jakie informacje oraz dane przetwarzamy?

  • w czasie przeglądania strony: adres IP, cookie powiązane z użytkownikiem, cookie Google Analytics i inne cookie wymienione poniżej,
  • zapis na newsletter/subskrypcja: adres IP, cookie powiązane z użytkownikiem, adres e-mail, nazwa firmy, imię, nazwisko, płeć, firma, NIP, numer telefonu,
  • w trakcie komunikacji z Nami: wszelkie informacje na temat preferencji zakupowych użytkownika, które pomogą w zbudowaniu oferty jak najlepiej dopasowanej do oczekiwań i potrzeb użytkownika, a które są dostarczane przez użytkownika bądź wynikają z analityki jego zachowań – szczegółowo opisane jest to w punkcie o nazwie „ANALITYKA“.

Nie udostępniamy danych użytkownika osobom trzecim. Możemy to robić wyłącznie jeśli została udzielona zgoda lub gdy wynika to z przepisów prawa.

 

COOKIES

Korzystamy z cookies Google Analytics. Cookies (tzw. „ciasteczka”), są to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i przeznaczone są do badania zachowań na stronie oraz pomagają ocenić jakie elementy strony są efektywne, a które nie cieszą się popularnością. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Korzystamy z cookies serwisów społecznościowych, z których korzysta użytkownik w celu połączenia ich z cookies strony i wyświetlania reklam w serwisach społecznościowych, z których korzysta użytkownik.

Szczegółowe informacje o tym jak działa Google Analytics zawarte są pod adresem URL: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage. W przypadku cookies serwisów społecznościowych, z których korzysta użytkownik, prosimy o zapoznanie się użytkownika z polityką prywatności używanych przez niego serwisów.

Cookies wykorzystywane są na potrzeby tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Internetu korzystają ze strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.

Korzystamy także z cookies SALESmanago. Pomagają one w tworzeniu i monitorowaniu profili behawioralnych i analizie ruchu masowego. Szczegółowe informacje o zasadach profilowania znajdują się w punkcie „ANALITYKA“. Szczegółowe informacje o tym jakie dane są zbierane przy udziale SALESmanago znajdują się pod adresem URL: https://support.salesmanago.pl/contact-monitoring-principles-of-operation-and-scope-of-collected-data/.

Korzystamy także z danych dostarczanych przez system Hotjar, który monitoruje oraz anonimowo (bez możliwości identyfikacji) rejestruje zachowanie użytkowników na stronie. Rejestrowane dane obejmują: nawigację po stronie, ruch kursora i przewijanie strony. Hotjar zbiera również zanonimizowane dane na temat użytkownika, lokalizacji i rodzaju urządzenia z którego korzysta, IP urządzenia oraz rodzaju systemu operacyjnego i przeglądarki. Więcej informacji na ten temat, można znaleźć pod adresem URL: https://www.hotjar.com/privacy/.

Pełna polityka prywatności Hotjar, znajduje się pod adresem: https://www.hotjar.com/legal/policies/privacy/.

Informujemy również, że każdy użytkownik ma prawo wyłączenia funkcji mierzenia aktywności przez Hotjar. Aby tego dokonać, wystarczy przejść pod adres URL: https://www.hotjar.com/opt-out i postępować według zamieszczonych na stronie instrukcji.

Użytkownik korzystający ze strony wyraża zgodę na korzystanie ze strony zgodnie z Polityką Prywatności. Dodatkowo każdy użytkownik może poprzez modyfikację ustawień swojej przeglądarki internetowej uniemożliwić zapisywanie cookies na swoim urządzeniu bądź zapisane pliki trwale usunąć. Można zdecydować o tym poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Wystarczy wyłączyć obsługę cookies.

Użytkownik może w każdej chwili usunąć umieszczone pliki cookie lub zablokować umieszczanie plików cookie za pomocą opcji dostępnych w jego przeglądarce internetowej. Usunięcie lub zablokowanie umieszczania plików cookie może spowodować utrudnienia korzystania z serwisu, a nawet uniemożliwić korzystanie z niektórych jego opcji. Zarządzanie i usuwanie plików cookie różni się w zależności od używanej przeglądarki. Dokładne informacje na ten temat można uzyskać, korzystając z funkcji Pomoc w przeglądarce. Większość przeglądarek oferuje możliwość akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie, akceptowania tylko niektórych rodzajów albo informowania użytkownika za każdym razem, gdy strona internetowa próbuje je zapisać. Użytkownik może również usuwać pliki cookie, które zostały już zapisane na urządzeniu przez przeglądarkę.

 

ANALITYKA

Każdy użytkownik strony wyraża zgodę dotyczącą analizowania danych w celu zoptymalizowania i dopasowania treści zakupowych. Profilowanie nie wpływa w żaden sposób na jakiekolwiek inne decyzje dotyczące użytkownika – pomaga Nam to tylko i wyłącznie w ustaleniu:

  • kim jest użytkownik?
  • jaka oferta będzie dla niego najbardziej korzystna?
  • jakie treści na stronie najbardziej go interesują i są dla niego przydatne?
  • w jakich miejscach powinniśmy reklamować nasze produkty?
  • kiedy i w jaki sposób najlepiej komunikować oferty handlowe?

Osoba, która komunikuje się z Nami i wyrazi zgodę dotyczącą analizowania danych w celu zoptymalizowania i dopasowania treści zakupowych pozwala Nam na w ustaleniu:

  • kim jest?
  • jaka oferta będzie dla niego najkorzystniejsza?
  • w jakich miejscach najlepiej reklamować produkty?
  • kiedy i w jaki sposób najlepiej komunikować oferty handlowe?

Analityka pozwala nam na dobór miejsc i treści reklamowych, które w powiązaniu z profilem pozwalają dostarczyć najbardziej – Naszym zdaniem – wartościową treść zakupową.

Każda osoba, która nie życzy sobie byśmy przetwarzali dane w celu analityki proszona jest o niekorzystanie ze strony. Osoba ta ma również prawo żądać usunięcia swoich danych. W tym celu prosimy o kontakt mailowy: kontakt@exatel.pl.

 

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE I PLATFORMY STREAMINGOWE

Prowadzimy profile w portalach społecznościowych:

Za pośrednictwem wymienionych profili kontaktujemy się z użytkownikami wymienionych portalów i platform, publikujemy treści mające na celu promocję Naszej działalności, w tym informacje o wydarzeniach, których jesteśmy organizatorem lub partnerem. Przetwarzamy również dane w celach analitycznych i statystycznych. Dane, które przetwarzamy, związane są z odwiedzaniem Naszych profili przez użytkowników oraz podejmowanymi interakcjami (bezpośrednie wiadomości, reakcje, komentarze, oznaczenia). Dane związane z Twoją aktywnością w ramach prowadzonych przez EXATEL profili na portalach społecznościowych będą przechowywane, dopóki ich nie usuniesz albo nie zostaną usunięte przez nas albo właściciela danego portalu społecznościowego.

Przypominamy, iż portale społecznościowe mają własne polityki prywatności, regulaminy i zasady przetwarzania danych, które wiążą ich użytkowników i do których przestrzegania jesteśmy zobowiązani

 

PRZEKAZYWANIE DANYCH

Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT, podmiotom świadczącym usługi księgowe i archiwizacyjne, podwykonawcom wspierających EXATEL przy realizacji usług na rzecz kontrahenta, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora. Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Przekazywanie danych osobowych poza EOG

Dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takich przypadkach Administrator zobowiązany jest do stosowania wszelkich wymaganych środków bezpieczeństwa, w tym narzędzi legalizujących transfer danych do państwa trzeciego (decyzja KE, standardowe klauzule umowne).

 

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Każdej osobie, której dane osobowe przetwarzamy, przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO, ma Pani/Pan prawo jej wycofania. Zgodę można odwołać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w Polsce tj. Prezesa Urzędu Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie.

 

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Grzegorz Świszcz

e-mail: odo(at)exatel.pl