VaaS to kolejny etap w procesie ewolucji centrali telefonicznej. Działające w chmurze rozwiązanie jest dostępne poprzez sieć IP. W porównaniu do klasycznych systemów, usługi telefonii VOIP wymagają jedynie niewielkiej ilości sprzętu.
Jest to zarazem rozwiązanie dla firm i organizacji, które nie posiadają jeszcze własnej centrali telefonicznej lub dynamicznie się rozwijają – usługa VaaS jest skalowalna i można ją w prosty sposób dopasować do bieżących potrzeb organizacji. Idealnie sprawdzi się też w przypadku firm posiadających wiele lokalizacji.
Wirtualna centrala pozwala na przemianę tradycyjnego numeru stacjonarnego w nowoczesne i proste w obsłudze rozwiązanie, usprawniające komunikację zarówno z Klientami oraz współpracownikami. Usługę można uruchomić znacznie szybciej i taniej w porównaniu do klasycznego rozwiązania. Niemal od razu zyskuje się dostęp do kluczowych funkcjonalności:
- możliwości prezentacji numeru lub jego blokowania,
- szerokiego wyboru przekierowań połączeń,
- ułatwień związanych z wybieraniem numeru,
- podstawowych połączeń konferencyjnych.
Korzystając z usługi EXATEL można również wyposażyć centralę w dodatkowe funkcjonalności, np.:
- IVR – utworzenie menu tonowego, które pozwala efektywniej kierować połączenia,
- Nagrywanie rozmów – dla połączeń, które wymagają dodatkowej weryfikacji,
- Fax-to-mail – możliwość wysyłania faksów bezpośrednio na maila odbiorcy.
Korzyści
- niższe koszty – atrakcyjne ceny za konto telefoniczne i wdrożenie usługi
- brak konieczności inwestowania w centralę telefoniczną, serwery i administrowanie systemem głosowym
- łatwa rozbudowa i skalowalność – możliwy zakup dodatkowych telefonów i usług
- atrakcyjne plany taryfowe dla połączeń głosowych
- dostęp do szczegółowych informacji o połączeniach