Telefonia IP umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych w technologii VoIP (Voice over IP). W odróżnieniu od telefonii analogowej i komórkowej pozwala na wykonywanie połączeń z każdego miejsca na świecie bez żadnego okablowania. Telefonia IP wymaga jedynie dostępu do Internetu.
Usługa oparta jest o SIP Trunk, czyli wirtualny kanał, który umożliwia realizację połączeń telefonicznych za pośrednictwem łączy dedykowanych lub internetowych. SIP Trunk daje swobodę konfigurowania sieci telefonicznej, dodawania usług, przenoszenia numerów oraz kontrolę kosztów. To właśnie dzięki temu protokołowi możliwe jest dzwonienie z Internetu na telefony stacjonarne, czy komórkowe.
Telefonia IP to usługa dla firm, które posiadają lub planują zakupić centralę telefoniczną VoIP.
Usługa oferuje szeroki zakres funkcjonalności:
- numeracja strefowa właściwa dla lokalizacji,
- zachowanie używanych numerów,
- prosty i szybki proces przeniesienia numerów,
- szczegółowy biling dostępny na bieżąco,
- połączenia faksowe,
- połączenia z CLIR (zastrzeżenie numeru) i CLIP (identyfikacja abonenta),
- bezpieczeństwo – opcjonalne szyfrowanie IPSec w sieci VPN MPLS.
Dzięki modułowej platformie, połączonej z sieciami operatorów głosowych możemy zagwarantować niezawodność działania usługi nawet w przypadku ewentualnej awarii jakiegoś elementu systemu. Usługę można łatwo zintegrować z używaną w firmie infrastrukturą telekomunikacyjną.
Korzyści
- wysoki poziom bezpieczeństwa świadczonych usług – redundantna platforma usługowa klasy operatorskiej
- elastyczne skalowanie (Nx5 jednoczesnych połączeń) – dostosowanie pojemności łącza do potrzeb klienta
- obniżenie kosztów dzięki wykorzystaniu jednego łącza dla głosu i transmisji danych
- wysoka jakość połączeń, możliwość realizacji z wykorzystaniem dedykowanych łączy VPN/ MPLS
- oszczędność pasma poprzez obsługę skompresowanych kodeków