EXATEL | Najbezpieczniejsza polska sieć

 

EXATEL Wirtualny Pulpit (VDI) – najbezpieczniejsze rozwiązanie do pracy zdalnej

Praca zdalna to dziś standard – zarówno w biurach, jak i urzędach.

Dziś wszyscy musimy zapewnić możliwość pracy poza siedzibą organizacji. Najlepiej o każdej porze i na dowolnym urządzeniu. To duże wyzwanie dla działów IT. Muszą one dostarczyć użytkownikom wydajną i bezpieczną infrastrukturę oraz pełne wsparcie – niezależnie od wykonywanych przez nich zadań i potrzebnego oprogramowania. To wszystko „na już” i przy ograniczonych budżetach. Nie wszystkie organizacje mogą lub potrafią w łatwy sposób przejść na pracę z domu. EXATEL Wirtualny Pulpit jest odpowiedzią na te potrzeby.

Czym jest EXATEL Wirtualny Pulpit?

To usługa typu VDI (ang. Virtual Desktop Infrastructure, infrastruktura wirtualnych pulpitów). Dzięki niej każdy użytkownik poczuje się, jakby pracował przy swoim komputerze w biurze. Mając dostęp do wszystkich dokumentów, aplikacji i systemów wewnętrznych. Ale z dowolnego miejsca i każdego urządzenia. Tak, by wszystkie dane pozostały bezpieczne. Brzmi nierealnie? Nic bardziej mylnego! Wszystko dzięki wirtualnemu środowisku ulokowanemu w Data Center EXATEL, który jest oknem do danych pozostających w infrastrukturze organizacji. Wystarczy dowolne urządzenie (komputer, tablet lub smartfon), dostęp do Internetu i każdy może pracować, jakby siedział normalnie w biurze.

Nie zawsze możesz liczyć na dobre warunki pracy. Słaby sygnał sieci bezprzewodowej lub wszyscy domownicy jednocześnie korzystający z multimediów w internecie? EXATEL Wirtualny Pulpit jest gotowy również na to. Dzięki technologii High Definition Experience (HDX) oprogramowanie automatycznie dostosuje się do możliwości Twojego łącza. Tak, byś mógł pracować w każdych warunkach.

To dzięki temu rozwiązaniu zapewnisz swojej organizacji:

Bezpieczeństwo

Dowiedz się więcej
  • dwuskładnikowe logowanie (za pomocą hasła i kodu z aplikacji)
  • dane przetrzymywane są w Data Center EXATEL, na terenie Polski
  • obraz znaczony znakiem wodnym („zaplombowanie” sesji przed manipulacją)
  • inteligentne nagrywanie sesji (wykrywane jest nienaturalne zachowanie użytkownika)
  • najbardziej rozbudowane polityki bezpieczeństwa na rynku (m.in. kontrola nad kopiowaniem plików, kopiowaniem do schowka, podłączaniem urządzeń tj. kamery i drukarki)
  • szyfrowany dostęp (SSL) przez Internet bez konieczności połączenia VPN
  • integracja z Active Directory klienta (Cloud Connectory bez konieczności łącz VPN)
  • brak ryzyka zawirusowania lub utraty danych wrażliwych

 

Komfort pracy

Dowiedz się więcej
  • wydajna praca nawet na słabych łączach
  • logowanie typu SSO (logowanie tym samym kontem i hasłem co na komputerach firmowych)
  • zdalny Helpdesk dla działu IT (m.in. podglądanie sesji, przejęcie kontroli, monitoring, zamykanie aplikacji)
  • mniejsze odległości geograficzne w porównaniu np. do chmur publicznych typu Azure/AWS
  • praca zdalna możliwa za pośrednictwem przeglądarki, bez konieczności instalacji oprogramowania
  • praca możliwa na dowolnym komputerze i urządzeniach mobilnych (iPhone/Android)

Elastyczność
i skalowalność

Dowiedz się więcej
  • praca na łączu o dowolnej przepustowości

  • szybkie umożliwienie pracy zdalnej nowym osobom

  • opcja natychmiastowego wycofania dostępu

  • najlepszy protokół przesyłu obrazu i dźwięku – dopasowanie jakości obrazu i dźwięku w zależności od jakości dostępu do Internetu

  • różne warianty usługi w zależności od potrzeb (VDI, Remote PC lub opcja Standby)

Oszczędności
i wsparcie EXATEL

Dowiedz się więcej
  • wsparcie techniczne w cenie usługi – szybkie uruchomienie i podłączenie usługi do systemów organizacji
  • brak inwestycji we własne serwery
  • pełne wsparcie dla narzędzi ujednoliconej komunikacji takich jak Microsoft Teams i Skype for Business

Logowanie do EXATEL Wirtualny Pulpit w 3 prostych krokach:

KROK 1

Wykorzystując swoją przeglądarkę wejdź na dedykowany dla Twojej organizacji adres. Zaloguj się wykorzystując do tego login i hasło takie same, jak do domeny firmowej.

KROK 2

Z aplikacji mobilnej (tzw. tokenu) przepisz kod. To element dwuskładnikowego systemu uwierzytelniania zwiększającego bezpieczeństwo całego rozwiązania.

KROK 3

Gratulacje! Jesteś już w Twoje własnej przestrzeni roboczej. Od teraz możesz pracować na swoim zdalnym pulpicie.

ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE TESTY POC

Poznaj możliwości EXATEL Wirtualny Pulpit w praktyce!


Jak to zrobić?

Wypełnij formularz w celu zapisania się na darmowe testy POC (Proof of Concept) w Twojej organizacji.

Nasi eksperci skontaktują się z Tobą w ciągu najbliższych 2 dni w celu ustalenia szczegółów.

Jeżeli nie widzisz formularza powyżej, wyłącz program blokujący reklamy (np. AdBlock).
Jeżeli po wypełnieniu formularza nie otrzymałeś wiadomości z potwierdzeniem w przeciągu 30 minut,
napisz do nas mail na adres webinarium@exatel.pl

FAQ

Na pytania odpowiada Tomasz Ciepliński,
Kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży

Dla kogo jest usługa EXATEL Wirtualny Pulpit?

To idealne rozwiązanie dla każdego. Szczególnie dziś, gdy pandemia związana z COVID-19 wymusza na wszystkich pracę zdalną. Rozwiązanie to sprawdzi się też dobrze tam, gdzie nasze zadania wymagają działań na aplikacjach wewnętrznych lub systemach przetwarzających dane wrażliwe (kadry, księgowość itp.). Albo tam, gdzie z jednego komputera korzysta więcej, niż jedna osoba. A każda potrzebuje oddzielnego pulpitu, profilu i swoich własnych aplikacji i dokumentów. Dlatego rozwiązanie to idealnie pasuje m.in. do:

  • Uczelni i szkół,
  • Urzędów, administracji publicznej, Jednostek Samorządu Terytorialnego
  • Szpitali i przychodni,
  • Firm ubezpieczeniowych, banków
  • Biur Obsługi Klienta (BOK), Call center
  • Przemysłu obronnego

W każdym z tych wypadków zasada działania jest taka sama. Użytkownik widzi zdalnie swoje dokumenty i programy tak, jakby był w urzędzie czy biurze, siedząc przed dowolnym urządzeniem np. u siebie w domu.

Czym różni się ta usługa od konkurencyjnych w Polsce?

Inni dostawcy do swoich usług wykorzystują chmurę publiczną. Oznacza to, że dane systemu mogą być trzymane nawet poza granicami Polski. My działamy inaczej! Wszystkie dane EXATEL wirtualny pulpit trzymane są w Data Center EXATEL, które nadzorujemy w trybie 24/7. A Ty zyskujesz na bezpieczeństwie oraz szybkości działania.

A co z danymi Klienta? Czy one znajdują się w Data Center?

Nie, to są dane poufne i znajdują się tylko po stronie Klienta.

Ile czasu trwa wykreowanie środowiska i podłączenie usługi?

Od kilku godzin do kilku dni. Wszystko zależy od Twoich potrzeb. Niezależnie od ilości pracy, zawsze dostarczamy usługi najszybciej, jak to tylko możliwe.