EXATEL Wirtualny Pulpit – nowa usługa polskiego operatora

23 Listopada 2020
/
News

EXATEL Wirtualny Pulpit to nowa usługa polskiego operatora telekomunikacyjnego. Jej wysoki poziom bezpieczeństwa sprawia, że jest ona idealnym rozwiązaniem dla miejsc, gdzie praca zdalna utrudnia dostęp do ważnych acz wrażliwych danych. W szczególności to idealne rozwiazanie m.in. dla urzędów, Jednostek Samorządu Terytorialnego, szpitali, bankowości czy dla sektora energetycznego. W przeciwieńtwie do innych usług typu VDI (Virtual Desktop Infrastructure) EXATEL Wirtualny Pulpit działa z Data Center ulokowanego w Polsce.

 

Wiele działów IT zadaje sobie te same pytania. Jak zapewnić sprzęt dla wszystkich pracowników? Jak zapewnić im dostęp do firmowych aplikacji  i ustawień? Czy dane firmowe są bezpieczne? Czy dane moich Klientów są wciąż poufne? Rozwiązaniem tych wszystkich problemów jest EXATEL Wirtualny Pulpit.

 

Jak działa EXATEL Wirtualny Pulpit?

Upoważnieni użytkownicy uzyskują dostęp do swoich wirtualnych pulpitów  z wykorzystaniem przeglądarki WWW, korzystając z dowolnego urządzenia (komputer, laptop, tablet lub nawet smartfon). W trakcie logowania użytkownik proszony jest o podanie swoich poświadczeń bezpieczeństwa (użytkownik AD i hasło) oraz drugiej formy identyfikacji z wykorzystaniem tokena. Po podaniu tych danych automatycznie nawiązywane jest bezpieczne połączenie pomiędzy urządzeniem dostępowym użytkownika, a środowiskiem w Data Center EXATEL.

„Ostatnio dużo pisało się o atakach z wykorzystaniem zdalnego pulpitu. Nawet komputer firmowy używany w nieodpowiedni sposób, w domu po godzinach pracy potrafi narazić całą firmę na niebezpieczeństwo. W obecnej sytuacji nie ma czasu na testowanie nowych rozwiązań. Wszyscy potrzebujemy gotowych produktów, dlatego warto postawić przede wszystkim na bezpieczeństwo i  zainwestować w nasze rozwiązanie” – mówi Tomasz Ciepliński, kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży oraz Zespołu Rozwoju Produktów EXATEL

Nie trzeba być specjalistą IT, aby dostrzec zalety takiego rozwiązania. Przede wszystkim to bezpieczeństwo. Poza uznanym na całym świecie oprogramowaniu amerykańskiej firmy Citrix oraz dwuskładnikowym logowaniem EXATEL Wirtulany Pulpit ofertuje rozbudowaną politykę bezpieczeństwa na rynku. To m.in. kontrola nad kopiowaniem plików, przenoszeniem danych do schowka, podłączaniem urządzeń jak kamery czy drukarki. Można dodatkowo zabezpieczyć się przed kopiowaniem danych z ekranu za pomocą urządzeń zewnętrznych (np. aparatów) wprowadzając tzw. znak wodny dla wszystkich użytkowników.

 

Elastyczność i duży komfort pracy

System pozwala nam na pracę na dowolny systemie operacyjny (Windows, Mac, Linux), a nawet na urządzeniach mobilnych (iPhone, Android) bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania. We wszystkich wypadkach wystarczy nam przeglądarka. Nie trzeba także zapamiętywać kolejnych haseł do logowania. Wystarczy to, którego używamy, gdy jesteśmy w filmie.

Usługa dla każdego?

EXATEL Wirtualny Pulpit to idealne rozwiązanie dla każdej organizacji, która potrzebuje bezpiecznego narzędzia do pracy zdalnej. Nadaje się zarówno dla szkół i uczelni, urzędów, Jednostek Samorządu Terytorialnego, szpitali, firm ubezpieczeniowych, banków czy kancelarii prawnych. To także idealne rozwiązanie dla Biura Obsługi Klienta (BOK) oraz Call Center. Oferuje pełne wsparcie dla narzędzi ujednoliconej komunikacja, takich jak Microsoft Teams i Skype for Business – niezbędnych do pracy zdanej czy nauki online. Ważne jest też to, że klient nie musi inwestować we własne komputery, a przy tym ma pełne wsparcie techniczne ze strony EXATEL.

Dzięki takiemu rozwiązaniu dział IT może zaoszczędzić czas, nie rezygnując  z bezpieczeństwa. Ma także pełną kontrolę nad przepływem danych między pracownikami. A oni zapewniony pełen dostęp do dokumentów firmowych. Jest to kluczowe dla sprawnego funkcjonowania firmy. Za sprawą EXATEL Wirtualny Pulpit jest to też łatwe do wdrożenia.

 

Bezpłatny webinar dot. EXATEL Wirtualny Pulpit

Wszystkich zainteresowanych tym, jak działa EXATEL Wirtualny Pulpit, zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru.

 

***

O EXATEL

EXATEL to polski operator telekomunikacyjny oraz dostawca usług teleinformatycznych (ICT), cyberbezpieczeństwa oraz łączności satelitarnej. Zbudował i zarządza jedną z największych sieci światłowodowych w Polsce, liczącą ponad 21 800 km. Tworzy rozwiązania dla biznesu, innych operatorów oraz sektora publicznego. Dostarcza transmisję danych we wszystkich polskich bankach komercyjnych i 91 spółkach sektora energetycznego. Zaprojektował i zbudował sieć OST do łączności administracji rządowej. Zarządza połączeniami z 310 operatorami krajowymi i 136 zagranicznymi. Jest obecny w międzynarodowych punktach wymiany ruchu w Londynie, Frankfurcie, Amsterdamie, Moskwie, Kijowie, Pradze i Paryżu. W ramach projektów badawczo-rozwojowych tworzy autorskie rozwiązania teleinformatyczne i cyberbezpieczeństwa, takie jak polski anty-DDoS TAMA, SDNbox czy SDNcore. Jest pomysłodawcą projektu #Polskie5G – jednego hurtowego operatora ogólnopolskiej bezprzewodowej sieci łączności mobilnej w standardzie 5G w paśmie 700MHz. Od 2017 roku należy w pełni do Skarbu Państwa, jest nadzorowany przez Ministra Aktywów Państwowych.

Opublikowane przez: Piotr Mierzwiński