Ochrona przed atakami DDoS

Na czym polega atak DDoS

DDoS (ang. Distributed Denial of Service) oznacza odmowę dostępu do usługi. Atak przeprowadzany jest przez sieć zainfekowanych komputerów – czyli tzw. botnet – która zalewa serwer ofiary ogromną liczbą zapytań. Przez to serwer zostaje zablokowany i przestaje obsługiwać klientów.

Schemat ataku DDoS

Kto może zaatakować

Każdy, kto ma dostęp do internetu. Tego typu atak można zamówić jak usługę, zachowując pełną anonimowość. Już za kilkadziesiąt dolarów można skutecznie zakłócić działalność nawet największej instytucji w dowolnej części świata.

Dlaczego warto zainwestować w ochronę

Atak blokuje dostęp do serwera ofiary, a tym samym do świadczonych przez nią usług. Firmy nie mogą sobie na to pozwolić – szczególnie te, które zajmują się handlem, bankowością elektroniczną, czy te, które utrzymują portale typu self-service. Jeśli ich usługi miałyby choć niewielkie opóźnienia – zanotowaliby wymierne straty finansowe, utratę reputacji i zaufania klientów.

W dodatku wszyscy eksperci do spraw cyberbezpieczeństwa są zgodni co do jednego – tego typu ataki będą rozwijać się w zawrotnym tempie. Ich liczba przekroczy zdolności obrony powszechnie stosowanych systemów IT. Odpowiedzią na ten problem może być usługa ochrony przed atakami DDoS EXATEL, która rozwiązuje problem ataków szybko i przede wszystkim skutecznie.

Jak działa ochrona przed DDoS

Specyfiką ataków DDoS jest wysycenie całości pasma dostępnego dla klienta. Dlatego wyłącznie rozwiązania klasy operatorskiej mogą przed nimi ochronić.

Zapewniamy ciągłą analizę ruchu kierowanego do sieci. Jeśli wykryjemy nietypowe zdarzenie i zakwalifikujemy je jako szkodliwe – zapewniamy natychmiastowe działanie. Po uzyskaniu akceptacji klienta, operator z Security Operations Center EXATEL uruchamia wewnątrz naszej infrastruktury mechanizmy, które przywrócą działanie usług dostępu do internetu.

Dysponujemy bezpiecznym data center i fizyczną infrastrukturą, dzięki której możemy sprawnie filtrować złośliwy ruch z sieci. Dzięki temu umożliwiamy normalne działanie atakowanego serwisu.

Co ważne, usługa jest dostępna na łączach innych operatorów telekomunikacyjnych.

Nasz system odpierania ataków składa się z dwóch elementów fizycznych:

  • jednostki czyszczącej ruch IP,
  • sondy analizującej ruch IP

Przykład

Sonda analizuje przesyłany ruch i po wykryciu ataku zainfekowany ruch przekierowany jest do systemu odpierania ataków EXATEL, w którym zostaje wyczyszczony. Prawidłowy ruch odsyłany jest do klienta.

Schemat rozwiązania anty-DDoS w EXATEL

Zakres usługi

  • konfiguracja, uruchomienie oraz utrzymanie usługi
  • zabezpieczenie przed atakami DDoS o parametrach dostosowanych do konkretnych potrzeb klienta
  • aktywny monitoring 24/7/365 bezpieczeństwa zasobów IT klienta i reagowanie na ataki przez Security Operations Center EXATEL
  • dostęp do raportów online
  • pełne wsparcie ekspertów na wszystkich etapach współpracy, łącznie z okresem przedsprzedażowym. Wsparcie obejmuje analizę istniejącej infrastruktury, potrzeb klienta i przygotowanie rozwiązania funkcjonalnego
  • gwarancja parametrów niezawodnościowych – Service Level Agreement (SLA)
  • jeden punkt kontaktowy – BOK 24/7/365

 

Zalety usługi

  • zapewniamy kompleksową ochronę przed różnego rodzaju atakami DDoS o dużym natężeniu i świadczymy ją w modelu 24/7/365
  • dopasowujemy konfigurację do wymagań klienta
  • specjaliści Security Operations Center EXATEL proaktywnie monitorują zagrożenia i wspierają klienta podczas ataku
  • klient ma dostęp do raportów o zagrożeniach i ruchu IP przez stronę internetową – bez dodatkowych opłat
  • usługa ma wysoką dostępność, a infrastruktura gwarantuje pełną redundancję
  • dzięki codziennej aktualizacji sygnatur, zapewniamy stałą aktualność zabezpieczeń
  • gwarantujemy krótki czas reakcji na zgłoszenia i zdarzenia
  • oferujemy atrakcyjny model cenowy – stawka nie zależy od liczby ataków czy wielkości chronionego łącza
  • brak inwestycji kapitałowych po stronie klienta
  • brak opłat za przekierowywanie szkodliwego ruchu sieciowego
  • usługa jest dostępna na łączach innych operatorów

Biuro Obsługi Klienta

czynne 24/7/365

801 27 10 44

Zostaw nam swoje pytanie

Napisz do nas