EXATEL | Najbezpieczniejsza polska sieć

 

Managed Firewall nowej generacji

Pełna ochrona to wyzwanie

Podstawą ochrony przed cyberzagrożeniami w każdej organizacji, bez względu na jej wielkość czy charakter, jest system firewall (zapora sieciowa). Jest on często uzupełniony o dodatkowe funkcjonalności — IPS, AV, URL filtering. Tradycyjne zapory sieciowe bazują na wieloetapowej analizie ruchu. We wstępnej fazie wykorzystują one tradycyjny model detekcji aplikacji, który bazuje na porcie TCP/UDP. To powoduje problemy ze szczelnością systemu ochrony punktu styku sieci.

Uruchomienie dodatkowych modułów analizujących aplikacje w tradycyjnych rozwiązaniach radykalnie zmniejsza przepustowość systemu. Z kolei zezwolenie na dostęp do internetu wszystkim aplikacjom, które działają na konkretnym zestawie portów, jest nie do zaakceptowania. Aplikacje wykorzystują różne porty, skutecznie omijają firewalle i przenoszą ze sobą zagrożenia. Coraz częściej używają szyfrowania i otwierają drogę do szpiegostwa przemysłowego. Jednak największym wyzwaniem dla współczesnej zapory sieciowej są użytkownicy, którzy w pracy korzystają z wielu różnych urządzeń, w różnych lokalizacjach i przy wykorzystaniu zmiennych adresów IP.

A przecież konieczne jest utrzymanie wysokiego poziomu zabezpieczeń przy zachowaniu dużej przepustowości systemu. Sposobem na efektywne zabezpieczenie naszego środowiska pracy jest Managed Firewall.

 Usługa Managed Firewall EXATEL

 Managed Firewall to firewall nowej generacji, a najważniejsze cechy takiego rozwiązania to:

  1. Inteligentne filtrowanie ruchu Nie blokujemy konkretnych protokołów czy portów. Blokujemy niechciane zachowania, ruch poufnych danych czy niebezpieczną komunikację z malware.
  1. Dostosowanie do ludzi W organizacjach są różne funkcje i potrzeby. Inaczej z sieci korzystają pracownicy IT, inaczej działy sprzedaży, jeszcze inne potrzeby ma zarząd. Nowa generacja firewalle’i potrafi zrozumieć, kto korzysta z sieci i odpowiednio dopasować do niego poziom bezpieczeństwa.
  1. Gotowy na przyszłość Kiedyś rzeczywistość twojej organizacji się zmieni. Zmienią się potrzeby, klienci czy rynek. Managed Firewall bardzo łatwo zmodyfikować i zintegrować z nowymi systemami.

  W skład usługi Managed Firewall wchodzi szeroki zakres funkcjonalności:

  • zapora sieciowa (firewall)
  • inspekcja intruzów (IPS/IDS)
  • anty-wirus, anty-malware
  • prywatna wirtualna sieć do połączeń zdalnych z macierzystą firmą (IPSEC VPN/SSL VPN)
  • filtrowanie adresów URL
  • kontrola aplikacji
  • inspekcja ruchu SSL
  • ochrona przed wyciekiem danych (DLP).

Polityka bezpieczeństwa realizowana w tej usłudze opiera się na detekcji i kontroli ruchu sieciowego. Wykorzystuje ona identyfikację aplikacji, użytkowników oraz przesyłanej zawartości. Do tej pory korzystano z rozwiązań bezpieczeństwa na identyfikacji adresów IP, portów czy usług sieciowych. Korzystając z Managed Firewall masz możliwość podglądu i kontroli w czasie rzeczywistym jak wykorzystywane są aplikacje w organizacji. Dzięki temu możesz bardzo szczegółowo analizować przesyłane treści czy odwiedzane strony internetowe a administratorzy IT mogą w łatwy i szybki sposób zidentyfikować potencjalne zagrożenia.  

Schemat rozwiązania

  Usługa realizowana jest w dwóch modelach:

  1. Z wykorzystaniem wydajnej i redundantnej platformy centralnej znajdującej się w Data Center EXATEL SA.
  2. Opartym na zaprojektowanej dla klienta infrastrukturze znajdującej się we wskazanej przez niego lokalizacji.

Schemat rozwiązania – model centralnego firewalla

Schemat rozwiązania – model lokalnego firewalla

Zakres usługi

  • konfiguracja, uruchomienie oraz utrzymanie usługi,
  • aktywny monitoring 24/7/365 bezpieczeństwa zasobów IT klienta
  • dostęp do raportów online,
  • pełne wsparcie ze strony ekspertów na wszystkich etapach, łącznie z okresem przed sprzedażowym, obejmującym analizę istniejącej infrastruktury, potrzeb klienta czy przygotowanie rozwiązania funkcjonalnego
  • gwarancja parametrów niezawodnościowych – Service Level Agreement (SLA),
  • jeden punkt kontaktowy – BOK 24/7/365.

Zalety usługi

  • natychmiastowy, skokowy wzrost cyberbezpieczeństwa bez inwestycji w sprzęt i ludzi
  • kompleksowe i profesjonalne zabezpieczenie infrastruktury IT Klienta przed różnego rodzaju cyberzagrożeniami,
  • konfiguracja dopasowana do wymagań Klienta – możliwe różne modele realizacji usługi,
  • bezpłatne raporty o zagrożeniach dostępne poprzez stronę WWW
  • stała aktualność zabezpieczeń dzięki codziennej aktualizacji sygnatur;
  • brak inwestycji kapitałowych po stronie Klienta,
  • monitoring wykorzystywanych przez pracowników aplikacji oraz odwiedzanych stron WWW,
  • prosty, atrakcyjny i przewidywalny model cenowy.

Biuro Obsługi Klienta

czynne 24/7/365

801 27 10 44

Zostaw nam swoje pytanie