EXATEL się zmienia

Zmiany rynkowe i rozwój technologii sprawiają, że nie możemy stać w miejscu. Nasza odpowiedź na to wyzwanie jest prosta – nie podążamy za zmianą, sami ją tworzymy.

Dlaczego się zmieniamy

Branża telekomunikacyjna staje się coraz bardziej wymagająca. To zjawisko globalne. Tradycyjne usługi to za mało. Dlatego nie chcemy nikogo naśladować. Mamy własny pomysł na siebie. Rozszerzyliśmy nasze działania o nowe usługi i nowe branże. Zainwestowaliśmy w rozwój sieci. Zbudowaliśmy nowe kompetencje.

Strategia naszej zmiany opiera się na czterech filarach: rozwoju sieci światłowodowej, cyberbezpieczeństwie, zintegrowanych usługach teleinformatycznych (ICT) oraz inwestycjach w innowacje.

Misja – Polska cybersuwerenna

Cyberprzestrzeń stała się tak samo ważna jak realne terytorium państwa.
I państwo – tak jak na owym realnym terytorium – musi zapewnić każdemu wolność, bezpieczeństwo i komfort działania w sieci. Jeśli Polska ma liczyć się w globalnej grze technologicznej, nie może zgadzać się tylko na rolę konsumenta rozwiązań tworzonych gdzie indziej. Musi formułować własną atrakcyjną propozycję i sama nadawać kierunki rozwoju. To jest najgłębszy sens istnienia i działania naszej firmy.

Nikodem Bończa Tomaszewski, prezes EXATEL

Tak rozumianą cybersuwerenność opieramy w EXATEL na kilku filarach: kadrze najlepszych ekspertów, własnej infrastrukturze i rozwiązaniach, ochronie prywatności użytkownków, cyberbezpieczeństwie oraz usługach wspierających rozwój organizacji.

Nowe logo

Nasza nowa identyfikacja obrazuje to, czego się nauczyliśmy. To efekt zmian naszej tożsamości, w sposobie pracy, miejsca, gdzie widzimy naszą firmę na rynku. Znak jest stabilny, nowoczesny i wyrazisty. Postawiliśmy na komunikację spokojną i bardzo oszczędną w sposobie wyrazu.

Wybrany kolor ma silne konotacje z innowacją i rynkiem nowych technologii. Chcemy podkreślać, że jesteśmy firmą, która nie goni za zmianami, ale sama je tworzy. Kolor wzmacnia przekaz, że EXATEL to firma twórcza, kompetentna i gwarantująca partnerom spokój. Przejście tonalne między dwoma odcieniami niebieskiego dodaje lekkości.

Nowe hasło

Nowa identyfikacja jest wyrazem naszego nowego pozycjonowania na rynku. Jego istotą jest bezpieczeństwo. Dlatego przyjęliśmy hasło: najbezpieczniejsza polska sieć. 

Wyróżnikiem naszej oferty jest gwarancja bezpieczeństwa klientów. Stabilność, rozległość i jakość sieci, 20 lat doświadczenia firmy, najbardziej wymagający klienci, polska własność oraz najlepsze na rynku kompetencje w cyberbezpieczeństwie to absolutnie unikalny na rynku zestaw cech.

100% bezpieczeństwa

Nasza sieć jest coraz bardziej rozległa, a więc łatwiej dostępna dla klientów. Od kilku lat niezwykle intensywnie ją rozwijamy. Ale sieć to dopiero początek. Najważniejsze są usługi, które możemy dzięki niej świadczyć. Naszym wyróżnikiem na rynku jest cyberbezpieczeństwo. Stawiamy na własny zespół i kompetencje, bo chcemy być realnym wsparciem dla partnerów.  Mamy na pokładzie 30 ekspertów, którzy są w stanie zapewnić ochronę przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Zaufali nam już klienci z sektora bankowego, medycznego, przemysłowego, transportowego i publicznego.

Innowacyjność

Nowym elementem strategii rozwojowej EXATEL są kompetencje badawczo-rozwojowe. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy udało nam się pozyskać 10,59 mln złotych grantów na badania i rozwój (B+R). Pracujemy nad projektami takimi jak: Smart City, TAMA – autorski system ochrony przed cyberatakami wolumetrycznymi (anty DDoS) opracowywany razem z Politechniką Warszawską oraz najnowszy projekt budowy programowalnego urządzenia sieciowego (SDN). I wciąż szukamy nowych.

Możemy więcej

Mamy rozległy i zrównoważony portfel klientów. Szczególnie silni jesteśmy na rynku bankowym, energetycznym, międzyoperatorskim i publicznym. Rozwijamy także usługi dla sektora obronnego.  Dziś organizacjom nie wystarczy infrastruktura telekomunikacyjna. Potrzebują całościowych rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb, a także partnera, któremu mogą naprawdę zaufać. Takiego, który zapewni im bezpieczne i stabilne środowisko technologiczne, adekwatne do specyfiki ich firmy. Dlatego nie sprzedajemy gotowych rozwiązań.