Poprzedni Następny

Blokowanie reklam po nowemu w przeglądarce Chrome

Blokowanie reklam to nowa funkcjonalność w przeglądarce Chrome. Polega ona na nie wyświetlaniu tych, które zostały zaklasyfikowane do jednej z 12 kategorii. Uznane przez specjalnie powołane stowarzyszenie ‘Coalition for Better Ads’ jako niepożądane i nieakceptowane przez użytkowników Internetu. Gdy Chrome będzie skierowany na stronę nie spełniającą standardów ‘dobrej reklamy’, wtedy wszystkie skojarzone z reklamami odwołania (url-e) z tej strony do skryptów Java lub obrazków będą blokowane.

EasyList – filtr dobrej reklamy dla przeglądarki Chrome

Identyfikacja czy link jest skojarzony z reklamami odbywa się na podstawie filtrów opisanych w formie publicznie dostępnych reguł EasyList. Użytkownik ma w każdej chwili możliwość zdjęcia blokady reklam dla danej strony. Właściciel strony z kolei może zapoznać się z raportem zgodności swojej strony ze standardem dobrej reklamy. Może także zlecić ponowne sprawdzenie po ewentualnych poprawkach. Strony nie spełniające standardów przez dłużej niż 30 dni będą blokowane.

Niektórzy tłumaczą w/w działania Google’a i innych członków Stowarzyszenia jako metodę ochrony zysków z reklam. Wielu użytkowników korzysta z ad-blokerów lub w ogóle nie wchodzi na pewne strony właśnie z powodu natrętnych reklam.

Źródło: Chromium Blog 

 

Potrzebujesz rozwiązań cyberbezpieczeństwa dla firmy – skontaktuj się z nami.

Podobne