EXATEL – same korzyści
EXATEL oferuje znacznie więcej niż tylko stabilną pracę. Jako spółka technologiczna mamy kontakt z najnowocześniejszymi technologiami i metodykami pracy. Jesteśmy ambitną firmą, tworzymy nowe rozwiązania, nigdy nie brakuje nam wyzwań i ciekawych problemów.
Pakiet benefitów:

Karta Multisport
Każdemu pracownikowi zapewniamy dofinansowanie do Karty Multisport. Jeżeli potrzebujesz towarzystwa – możesz otrzymać kartę dla osoby towarzyszącej oraz dla dzieci na atrakcyjnych warunkach.

Prywatna Opieka Medyczna
Od pierwszego dnia pracy każdy pracownik jak również członkowie rodziny mogą dołączyć do programu prywatnej opieki medycznej w Luxmed (pakiet z opieką stomatologiczną).

Ubezpieczenia grupowe
Każdy pracownik ma możliwość dołączenia do grupowego ubezpieczenia na życie na preferencyjnych warunkach. Zainteresowani mogą również ubezpieczyć członków rodziny.

Szkolenia, certyfikacje
Nasi pracownicy mają możliwość uczestnictwa w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe. Dla zainteresowanych istnieje możliwość certyfikacji w wybranych ścieżkach w ramach partnerstw.

Studia podyplomowe
Każda zatrudniona osoba może starać się o dofinansowanie studiów związanych z wykonywaną pracą. Wysokość refundacji wynosi od 50% do 100%.

Nauka języków obcych
Jeżeli w codziennej pracy używasz języka angielskiego i potrzebujesz podszlifować swoje umiejętności możemy dofinansować Twoje zajęcia z native speakerem lub lektorem.

Sekcje sportowe
Wspieramy pasje pracowników dofinansowując starty w zawodach. Mamy też drużyny: piłkarską, siatkarską, biegową i trathlonową.

Planszówki
Każdy entuzjasta gier planszowych raz w tygodniu po pracy może zagrać w gry różnej maści. Strategiczne, karciane.

Parking dla pracowników
Na terenie firmy jest możliwość bezpłatnego parkingu. Jest też parking rowerowy oraz prysznic.

Elastyczny czas pracy
Oferujemy elastyczne godziny rozpoczęcia pracy. To od Ciebie zależy czy pojawisz się w biurze o 7:30 czy 9:00.

Praca zdalna
Nasi pracownicy w razie potrzeby mają możliwość pracy zdalnej.

System motywacyjny
Mamy dwa systemy motywacyjne: premiowy i prowizyjny. System premiowy obejmuje wszystkich pracowników, prowizyjny dotyczy sprzedaży.

Projekty i inicjatywy wewnętrzne
Każda osoba, która ma pomysł i wie, jak usprawnić pracę swoją lub innych, może być inicjatorem wewnątrzfirmowych projektów.

Międzyorganizacyjna wymiana wiedzy
Nasi eksperci, często z doświadczeniem akademickim, regularnie dzielą się wiedzą z chętnymi. Organizujemy wykłady, webinaria, hackatony.

Wspólny udział w akcjach społecznych
Zbieramy dla potrzebujących środki i rzeczy, pomagamy najbardziej bezbronnym. Chcesz pomagać? Wiemy jak!
Proces rekrutacyjny

Weryfikujemy, czy kompetencje Kandydatów zgłoszonych do procesu rekrutacyjnego są zgodne z profilem stanowiska.

Podczas rozmowy chcemy wstępnie zweryfikować Twoje kompetencje i doświadczenie oraz ustalić czy wizja stanowiska jest spójna z Twoimi oczekiwaniami.

W przypadku stanowisk technicznych dodatkowym etapem jest wykonanie zadania testowego zdalnie i odesłanie rozwiązania w wyznaczonym terminie.

Chcemy dowiedzieć się jakie są Twoje oczekiwania wobec stanowiska i poznać Twoje dotychczasowe doświadczenia. Od nas dowiesz się jak wygląda praca w dziale i na stanowisku.

W przypadku stanowisk technicznych do udziału w spotkaniu zapraszamy osobę merytoryczną w celu zweryfikowania wiedzy i dopasowania do stanowiska.

Decyzja została podjęta! HR BP skontaktuje się z wybranym Kandydatem telefonicznie, aby przedstawić Naszą propozycję.

Bardzo się cieszymy, że do Nas dołączasz. Pierwsze dni poświęcamy na szkolenia aby ułatwić Ci odnalezienie się w strukturach naszej Firmie.
Czym zajmuje się EXATEL
Stworzyliśmy jedną z największych sieci światłowodowych w Polsce. Oprócz tego, że jesteśmy operatorem telekomunikacyjnym, dbamy o cyberbezpieczeństwo wielu ważnych instytucji i firm oraz tworzymy własne technologie. To oznacza, że praca w EXATEL jest po prostu ciekawa. Na co dzień spotykają się eksperci z bardzo wielu dziedzin – od architektów sieci do programistów i analityków cyberbezpieczeństwa. Jak dokładnie wyglądają trzy „filary” działalności EXATEL? Poniżej wyjaśniamy!

Cyberbezpieczeństwo
Współpracę z klientami opieramy na dwóch podstawowych wartościach: zaufaniu i kompetencjach. Dlatego tak ważni są dla nas ludzie, którzy chcą i potrafią chronić naszych klientów. Takich ludzi udało się zebrać w EXATEL. Swoją codzienną pracą udowadniamy, że polscy specjaliści to światowa czołówka ekspertów w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Realizujemy szereg projektów dotyczących m. in. newralgicznych obszarów funkcjonowania Państwa. Monitorujemy bezpieczeństwo 24×7, identyfikujemy luki i dajemy rekomendacje, jak je zamknąć. Wdrażamy sensowne zabezpieczenia. Do pracy wykorzystujemy najlepsze światowe technologie, ale także tworzymy potrzebne rozwiązania, jeżeli nie ma ich na rynku.
Robimy to, co lubimy i jesteśmy w tym dobrzy.
SOC, czyli Security Operations Center
SOC to wyspecjalizowana komórka organizacyjna funkcjonująca w EXATEL skupiająca ekspertów z szerokimi kompetencjami w dziedzinie bezpieczeństwa teleinformatycznego. Są oni odpowiedzialni za identyfikację, prewencję i ochronę klientów przed cyberzagrożeniami. SOC jest zorganizowany tak, żeby 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku móc realizować monitoring, wykrywanie, analizę i reakcję na incydenty, które mogą mieć negatywny wpływ na działalność danej organizacji. SOC przywraca do normalnego działania systemy, które zostały uszkodzone podczas ataku cybernetycznego.
Codzienność w SOC
Zatrudnieni w SOC specjaliści z różnych dziedzin informatyki wynajdują i zwalczają zagrożenia, które już pojawiły się w systemie, albo szukają podatności, przez które system może zostać zaatakowany. Mamy 3 kręgi wtajemniczenia, zwane przez nas na co dzień liniami wsparcia:
SOC Monitoring
To zespół analityków, który:
- monitoruje zdarzenia naruszenia bezpieczeństwa w czasie rzeczywistym,
- analizuje wykryte zdarzenia bezpieczeństwa,
- kategoryzuje zdarzenia bezpieczeństwa i nadaje im priorytet.
SOC Reagowanie
To zespół analityków, który:
- zarządza incydentami bezpieczeństwa,
- zmniejsza lub eliminuje zagrożenia będące źródłem incydentów,
- tworzy reguły korelacyjne wychwytujące najnowsze typy ataków.
SOC Usługi zaawansowane
To zespół ekspertów, który:
- projektuje oraz wdraża systemy obrony przed najnowszymi zagrożeniami,
- analizuje, monitoruje i śledzi najnowsze zagrożenia,
- analizuje malware, wyszukuje podatności, zabezpiecza serwisy i sieci klientów,
- obsługuje incydenty.

Rozwój oprogramowania – tworzymy, nie odtwarzamy
W Dziale Rozwoju Oprogramowania się nie nudzimy. Prace badawczo-rozwojowe w EXATEL prowadzone były, zanim Dział Rozwoju Oprogramowania oficjalnie powstał jako grupa wytwórcza. Najpierw nad technologią 5G, zanim stała się modna i medialna. Jako jedyny polski członek europejsko-japońskiego konsorcjum RAPID5G testowaliśmy w praktyce założenia nadchodzącej rewolucji. Już w lipcu 2017 roku, jako pierwsi w Europie i jedni z pierwszych na świecie, przeprowadziliśmy testy tej technologii w przestrzeni publicznej. To był wyraźny sygnał, że w firmie jest potencjał. I postanowiliśmy go wykorzystać.
Czujemy się inżynierami i nie zamykamy się tylko na wąską specjalizację. Staramy się dobrze poznać otoczenie dla swojej pracy. Przykład? Piszemy kod, który ma działać na jakimś sprzęcie. Dlatego chcemy poznać ten sprzęt. Tworzymy rozwiązanie w jakimś konkretnym celu. Chcemy wiedzieć, kto i po co będzie go używał. Dzięki temu widzimy w naszej pracy cel i dobrze go rozumiemy.
Architektura i Planowanie Sieci – centrum wiedzy i kompetencji
Architekci dbają o całą infrastrukturę telekomunikacyjną w EXATEL aby była niezawodna i dysponowała odpowiednimi zasobami do świadczenia usług dla nawet najbardziej wymagających klientów. Przygotowują koncepcje techniczne realizacji usług wraz z koniecznymi wycenami i wspierają działy handlowe w procesie sprzedażowym. Pilnują kosztów zlecając do realizacji projekty optymalizacyjne. Inicjują rozbudowę sieci na nowych obszarach oraz budowę punktów styku z innymi operatorami. Odpowiadają za inżynierię ruchu internetowego w sieci EXATEL. Wybierają i testują urządzenia przewidziane do wdrożenia w sieci. Decydują o wycofaniu z sieci przestarzałych technologii i urządzeń. Wspierają działy utrzymaniowe przy diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów w sieci transportowej.
Architekci są mózgiem dla większości projektów inwestycyjnych dotyczących sieci telekomunikacyjnej i świadczonych na niej usług.

Biuro Zarządzania Siecią
Usługi Głosowe
Dział Usług Głosowych zajmuje się utrzymaniem sieci telefonicznej na poziomie tranzytowym oraz abonenckim. Sieć w warstwie tranzytowej ma punkty styku wymiany ruchu z ok. 170 podmiotami krajowymi oraz 200 międzynarodowymi. W obszarze abonenckim świadczone są usługi telefonii stacjonarnej na terenie wszystkich stref numeracyjnych.
Poziom ruchu w sieci to ok 200 mln minut miesięcznie.
Systemy telefoniczne EXATEL wykorzystują sieci transportowe takie jak IP/MPLS oraz tradycyjne SDH. Połączenia są realizowane przez nowoczesny softswitch klasy operatorskiej w architekturze geo-redundantnej, który jest wspierany poprzez dodatkowe systemy takie jak platformy usług inteligentnych IN, Call Center, Cisco Call Manager czy Broadsoft.
Początki sieci to rok 2000. Poprzez budowę od podstaw sieci dla resortu energetyki, sieci operatora NOM, punktów styku z publiczną siecią krajową, a następnie międzynarodową nabyliśmy kompetencje pozywające na zmierzenie się z wieloma wyzwaniami w projektach związanych z technologią głosową.
Specyfika usług głosowych to przetwarzanie ruchu w czasie rzeczywistym a to oznacza dużą wrażliwość na wszelkie nieprawidłowości oraz zmiany paramentów sieci transportowej. Kolejną cechą tej sieci jest to, że na poziomie tranzytowym kierowanie danych frakcji ruchu do danego operatora jest oparta na aktualnych stawkach za minutę. Ma więc charakter giełdy na której na podstawie opłacalności są dokonywane decyzje o zmianie kierowania ruchu – nieraz wielokrotnie w ciągu dnia.
Dział to zgrany zespół wysokiej klasy ekspertów posiadający wieloletnie doświadczenia w realizacji usług telefonicznych.
Nadzór Sieci
Dział Nadzoru Sieci to komórka organizacyjna funkcjonująca w EXATEL, skupiająca osoby z dużym doświadczeniem i szerokimi kompetencjami z zakresu telekomunikacji a w szczególności w dziedzinie sieci transportowych, pakietowych, dostępowych i satelitarnych.
Dział podzielony jest na dwa zespoły:
NOC są to osoby odpowiedzialne za prewencję, identyfikację oraz usuwanie awarii w sieciach SDH, xWDM, IP, ATM/FR z zapewnieniem wysokiego parametru SLA gwarantowanego naszym klientom. Realizują również zadania związane z koordynacją i nadzorem nad pracami planowymi, wykonywanymi na infrastrukturze EXATEL i naszych poddostawców a mającymi wpływ na usługi klientów EXATEL.
NOC pracuje 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Dzięki temu awarie obsługiwane są na bieżąco, sieć jest aktywnie monitorowana i są wykrywane wszelkie incydenty, które mogą mieć negatywny wpływ na działanie sieci EXATEL jak i usług komercyjnych.
Druga część to Zespół Sieci Dostępowych. Do zadań zespołu należy administrowanie systemami zarządzania urządzeń dostępowych oraz samymi urządzeniami typu switch-e, radiolinie, modemy xDSL, kanałami satelitarnymi typu SCPC, konfiguracja i zarządzanie Managed WLAN (wifi). Zespół współpracuje z dostawcami sprzętu przy wdrażaniu nowych rozwiązań oraz eliminowaniu bieżących problemów wymagających wsparcia technicznego producenta. Prowadzi szeroką współpracę z innymi zespołami w EXATEL przy realizowaniu usług, wdrażaniu nowych rozwiązań oferowanych klientom EXATEL.
Dział Nadzoru Sieci nadzoruje pracę sieci zbudowanej z 20 tysięcy km łączy światłowodowych. Mamy ponad 500 dużych węzłów i 3000 lokalizacji klienckich, zawierających łącznie około 100 tysięcy aktywnych elementów sieci, tj. półek, kart, wkładek, urządzeń radiowych oraz infrastruktury towarzyszącej.
Dbamy o to, żeby te urządzenia działały niezawodnie, a jeżeli pojawi się awaria to była ona usunięta w możliwe najkrótszym czasie z jak najmniejszą szkodą dla klienta.
Zarządzanie Siecią Transportową
Dział Zarządzania Siecią Transportową to grupa doświadczonych ekspertów z dziedziny telekomunikacji administrujących aktywnymi urządzeniami transportowymi i pakietowymi.
DZST jest odpowiedzialny za konfigurację i poprawną pracę około 10 tysięcy usług zrealizowanych w oparciu o ponad 2800 urządzeń szkieletowych i 1200 dostępowych połączonych ponad 20 tysiącami km światłowodów na terenie całego kraju.
Sieć szkieletowa jest zróżnicowana i stworzona w wielu równoległych technologiach, o zasięgu krajowym i międzynarodowym, takich jak IP MPLS, xWDM, SDH oraz ATM/FR.
Świadczenie usług dla klientów komercyjnych, instytucjonalnych, Służb Państwowych oraz innych operatorów sieci, zobowiązuje nas do zapewnienia wysokiego SLA i gwarancji ciągłości działania.
Realizujemy to poprzez aktywny monitoring sieci, usuwanie wpływu czynników zewnętrznych (m.in. warunki pogodowe, prace planowe), wewnętrznych (m.in. luki w oprogramowaniu, awarie sprzętu) oraz przeciwdziałanie powstawaniu tych problemów w przyszłości.

Utrzymanie i Rozwój Infrastruktury
Zajmujemy się realizacją usług dla klientów, utrzymaniem i agregacją danych o naszej sieci. Nasze cztery zespoły to:
Dział Realizacji Projektów
Dział zajmujący się nadzorem nad realizacją usług i koordynacją działań innych komórek. Każda usługa świadczona przez naszą firmę musi najpierw przejść przez ten Dział. To jeden z najważniejszych elementów procesu posprzedażowego (od sprzedaży poprzez planowanie do DRP). Efektem pracy tego działu jest protokół zdawczo-odbiorczy uruchomionej usługi i na tej podstawie rozpoczyna się proces fakturowania klientów.
Dział Uruchamiania Usług i Zarządzania Infrastrukturą
EXATEL to ponad 500 ważnych węzłów w całej Polsce. Ten zespół odpowiada za bezpośrednie wdrożenie projektów klienckich oraz sieciowych, dba o utrzymanie oraz rozwój infrastruktury aktywnej na tych węzłach. Klimatyzacja, zasilanie, urządzenia na węzłach oraz Data Center – to tylko mała część odpowiedzialności tego zespołu.
Dział Inwestycji Infrastrukturalnych i Dostępowych
EXATEL ma ponad 20 tysięcy km sieci światłowodowej. Zespół DIID dba o jej utrzymanie, modernizację i rozbudowę. Warunki techniczne, wizje lokalne, nadzór na wykonawcami i odbiór inwestycji – za to są odpowiedzialni nasi inżynierowie. Drugi filar tego zespołu to sieci bezprzewodowe, czyli radiolinie i łączność satelitarna.
Dział Ewidencji Infrastruktury Sieciowej
Ponad 20 tysięcy km sieci światłowodowej, 500 dużych węzłów i 3000 lokalizacji klienckich, zawierających łącznie więcej niż 120 tysięcy elementów sieci: szaf, półek, kart, wkładek, urządzeń radiowych oraz infrastruktury towarzyszącej – to właśnie DEIS dba o to, żeby dane o naszej sieci telekomunikacyjnej były aktualizowane i prezentowane w systemie paszportyzacji. Na ich podstawie można dokonywać wielu analiz dotyczących planowania, projektowania sieci dla nowych klientów.
DEIS jest odpowiedzialny nie tylko za zebranie informacji o tym, gdzie są zainstalowane nasze urządzenia, ale też ile to kosztuje! – to właśnie tutaj jest też ważny ośrodek wiedzy o kosztach naszej sieci, który dba o to, aby po rekonfiguracji lub zakończeniu świadczenia usługi wypowiedzieć wszystkie niepotrzebne już dzierżawy od firm trzecich.
EXATEL to ponad 20 tysięcy km sieci światłowodowej, 500 dużych węzłów i 3000 lokalizacji klienckich, zawierających łącznie więcej niż 120 tysięcy elementów